søndag den 9. december 2007

Ud med skidtet

Forleden morgen havde jeg sat mig for, at jeg ville have en bestemt bluse på på arbejde. Blusen kan kun bruges i december. Den er meget rød med glimmer hist og pist. Jeg glemmer altid at bruge den, når tiden er inde. Blusen dukker som regel op på en hedebølgedag, når jeg roder bagest i skabet efter en soltop. Så ærgrer jeg mig over, at jeg glemte den i julen. Nu huskede jeg det. Men om jeg kunne finde den? Jeg blev fuldstændig desperat og hev ALT ud fra bluse-hylderne. Gennemrodede bunkerne men uden held. Det resulterede i, at jeg fik ryddet op i dag. Bunken på gulvet skulle fjernes igen. Vi har gået udenom den det halve af ugen. Det kunne ikke blive ved. En plasticsæk blev fyldt op med T-shirts, jeg end ikke kunne huske, jeg havde. De, som ikke endte i sækken, er sorteret fra til pudseklude og andre kan bruges til havearbejdet på landstedet. Blusen dukkede aldrig op. Finder jeg den til sommer, bliver den omgående kasseret.

Julehygge

Julehyggen breder sig. - På altanen ligeså. Om morgenen sidder jeg i mørke en halv times tid og nyder juletræet. Det kaster et vidunderligt lys ind i vores stuer.

Så fik jeg da også strøget den forb..... hørnederdel. Læggede nederdele er som regel hægtet med et par sting i hvert læg, når man køber dem. Denne gang har jeg ikke klippet stingene af, men i stedet syet dem bedre fast. Det giver en sjov balloneffekt. Det kan dog godt være, der bliver peget fingre bag min ryg :o)

Hov! Miss er sør'me vågen for en stund. - Så skal hun lige nusses. Miss er 16 år og sover 21 timer i døgnet. Hun skal have opmærksomhed, når hun er parat.

Julehygge