tirsdag den 22. januar 2008

Cigaretskod

... er det mest irriterende gadeaffald. Derefter kommer hundes efterladenskaber og glasskår i nævnte rækkefølge. Det viser en undersøgelse, som Københavns Kommune har foretaget.

Skodaffaldet er steget drastisk efter rygerne er sendt på gaden. Især omkring restauranter og S-stationer hober de sig op, kommenterede en gadefejer i radioen i morges.

Det er ikke mig, som smider mine skod. Jeg er den lykkelige ejer af et miniaskebæger, som jeg altid har i tasken.

En anden svaghed jeg har udover cigaretterne er tyggegummi. Det kvikker utroligt meget, når man på et tidspunkt over frokost er ved at "gå død". I søndags købte jeg for sjov bubblegum, som jeg først opdagede i tasken i dag. Det skulle straks afprøves. Jeg var ikke helt så god i at lave bobler udad, men kunne lave nogle enorme indad. Så godt, at jeg var ved at blive kvalt, når gummiet snoede sig om drøblen.

Til aften fik jeg taget mig sammen og satte mit kameras 'Manuals Disk' i computeren for at sætte mig lidt ind i, hvad jeg har købt. Det var totalt forvirrende. Jeg hader at læse på PDF-filer. Det må blive en anden gang, hvor, jeg er mere tålmodig. Måske til sommer. En hed sommerdag plejer roen at overmande mig.