fredag den 25. januar 2008

Nivea

creme gennem tidenI mit barndomshjem var den eneste creme vi havde i huset en kæmpe dåse Nivea Creme.

Jeg mindes ikke den nogensinde blev opbrugt. Min mor brugte aldrig creme i ansigtet. Hun har sikkert kun brugt lidt mod tørre hænder.

Jeg fik smurt noget på kinderne, når jeg kom hjem fra skole på iskolde vinterdage, efter at have cyklet eller gået 3 km fra skole, og kinderne brændte.

I slutningen af teenageårene fik jeg i gave en Estée Lauder (EL) creme. Den står for mig som den bedste gave, jeg har modtaget. Cremen gjorde underværker mod min tørre hud. Jeg er giveren taknemmelig den dag i dag.

creme gennem tidenFor min første månedsløn gik jeg ud i byen og købte for 2.000 kr. EL cremer, lotion, scin tonic mv. Jeg holdt fast ved mærket indtil for ca. 10 år siden, hvor jeg atter vendte tilbage til Nivea. - Nu med navnet Nivea Visage. Det har jeg det akkurat lige så godt med, som jeg har haft det med EL.

Priserne på sidstnævntes cremer er efterhånden skyhøje. Men nu tror jeg alligevel, jeg skal prøve mit gamle mærke igen. Husbond får lige en bestilling med til rejsen. Han får nok drinken galt i halsen, når han skal betale :o)

creme gennem tiden