mandag den 21. januar 2008

Vindueskig

Der er dejligt derude. Vores luftetur gik ad stille villaveje under fuldmånens skær.

Jeg kan godt lide vores aftensture i mørke. Det er hyggeligt at passere huse, hvor man kan kaste et blik ind i folks stuer og få et indtryk af familierne, som bor der. Ikke at jeg ligefrem står og glaner, men blikket skal hvile på et eller andet, mens Rufus "læser avis".

Mange ser TV, men rigtig mange sidder ved deres computer. Måske er det arbejde, de laver. Måske er det spil eller måske er de ved at blogge? Sjældent ser man nogen sidde omkring et bord og foretage sig noget sammen.

Nogle har hyggelige vinduer med et dejligt indtagende lys, som stråler ud i mørket. Andre vinduer er triste med et kedeligt grumset lys. Det må være mennesker, som ikke kan hygge sig, der bor dér.

Lige nu kunne jeg godt tænke mig at bo i stueplan, så dem derude kunne få glæde af alle vores hyacinter, som står mellem forsatsruderne og bebuder snarlig forår.

Skulle det alligevel blive vinter inden, må jeg hellere få strikket mit halstørklæde færdigt.