lørdag den 8. december 2007

Bruce Springsteen

har godt fat i publikum ovre i Forum, kan jeg høre fra den åbentstående altandør. Det er en sjov tanke, at han er så tæt på. Måske kommer han ud og trækker frisk luft i pausen i selv samme øjeblik, som jeg kommer forbi med Rufus på vores aftentur. Det er hændt før. - Ikke at jeg har mødt Bruce Springsteen - men nogle heste og så'n, som har været med i forestillinger. Så hvorfor ikke ham?

I dag fik julen tag i mig. Det, der gjorde udslaget var såmænd en tur gennem Blågårdsgade. Grønhandlernes skønne frugter - kinaæbler, granatæbler, appelsiner, kastanjer osv. og blomsterbutikkens smukke, friske planter åbnede mine sanser for julens komme.

My creation

Julestemning

I samme gade stod en mannequindukke iført en flot lang, blå festkjole. Det var hatten, som fangede mit blik. Jeg har en svaghed for små elegante hatte.

Julestemning

Alle gardiner er vasket og strøget, hægter er sat i, og de hænger nu kridhvide og smykker husbonds nypudsede vinduer.

Julestemning

Husbond har travlt. Han har bagt finsk brød og kokostoppe i dag. Jeg interesserer mig ikke ret meget for småkager, men spiser dog et par stykker for at glæde ham. Han kæmper en forgæves kamp hvert år for at få de finske brød til at ligne sin mors, som altid var lige rektangulære. Det kan man ikke just sige, husbonds er :o)

Nu er kagerne i hus til 2. juledag, hvor der bliver ryk-ind på matriklen.

Julestemning

For nogle år siden strikkede jeg denne and for sjov. Senere blev de mere avancerede og blev strikket i hvidt angoragarn. Jeg beholdte aldrig en i angora til mig selv. De blev givet væk til børn omkring mig. Men denne, som var "prototypen", har jeg da endnu. I år har den fået plads i vindueskarmen.

Julestemning