fredag den 11. januar 2008

Fredsommelig transport

I går aftes på hjemvejen passerede den firbenede og jeg Forum, hvor man de sidste dage har gjort klar til at modtage stjerner på Europaturné. Udenfor Forum er telte blevet rejst og generatorer opstillet, så gæsterne kan holde varmen. Værelserne er dækket med halm og trailere er linet op med den specielle mad, de indtager.

Jeg mødte ikke ham, men i går fik jeg den oplevelse at se stjernerne i hesteshowet Apassionata ankomme og blive indlogeret. Det var sent på aftenen, og der var helt stille. Hestene blev hentet ud af de lange transportvogne en efter en, hvor de havde stået side om side i hver deres boks.

Ingen råben og skrigen fra de folk, som fulgte dem hen i deres bokse i teltene. Det var så fredsommeligt.

Jeg blev så vemodig, da jeg kom til at tænke på de forfærdelige dyretransporter, man hører om. Tænk om man kunne behandle de stakkels dyr så godt som disse heste? I god ro og orden med den tålmodighed ethvert utrygt dyr har behov for.

Vi køber økologisk kød og har god samvittighed.

Prisen er ekskl. god behandling fra producent til slagteri.