søndag den 3. februar 2008

Det er belastende

... at være alene med hund og kat i flere dage. De kræver mere opmærksomhed, når jeg er alene med dem, end når vi er to.

Jeg bliver nødt til at lave noget aktivt hele tiden, så de kan forstå, der er andet i verden end dem. Hvis ikke jeg laver noget, vil de kæles for (Miss) eller ud at gå tur (Rufus). At jeg sidder ved computeren betyder, jeg ikke laver noget. Miss kommer og kræver opmærksomhed, og Rufus beder om at komme ud på altanen, selvom han lige er blevet luftet. Ind imellem sidder Rufus og ser bebrejdende på mig, som om det er min skyld, far ikke er hjemme.

Husbond kommer hjem i morgen. Så bliver der normale tilstande igen, hvor hund og kat falder til ro.

Jeg glæder mig også til hans hjemkomst. Jeg har levet af tomatsuppe og røræg i dagevis og trænger efterhånden til noget andet.

I vores lange mellemgang har jeg denne dejlige tegning hængende af en hoppe og hendes føl. Jeg elsker det billede. Jeg holder utrolig meget af heste. De er så smukke. Et føl og en kalv er noget nær det smukkeste dyr, jeg ved. Og så har de den dejligste duft.